måndag 5 maj 2014

tredje gången gillt….

Japp som rubriken lyder. Nu är det dags för bebis nummer 3.
Är just nu i v 17 och om allt går som det ska kommer vi att få en liten bebis i Oktober.
Det var inte direkt våra planer men ändå välkommet. Ska bli mysigt att göra detta äventyr en gång till när barnen är lite större och klarar sig själva. Det var ju ganska intensivt med Ella och Tilda hemma samtidigt. Så detta kommer att bli en liten nystart för oss igen.

Vill bara berätta min historia för att se om det finns någon som vart med om samma.
Förra veckan på söndagen fick jag en blödning och blev genast jätterädd och trodde att allt var över.
Åkte till sahlgrenska gynakuten där ett VUL gjordes och läkaren konstaterade att bebis mådde bra och hjärtat tickade på fint. När vi åkte därifrån härjade jag att få väldigt ont. Fick stanna på Ikeas parkering vid Bäckebol där jag fick gå runt och hoppades på att smärtorna/sammandragningarna skulle avta. Vi fick vända och åka tillbaka, kom in direkt och fick göra ett till VUL där allt såg bra ut. Fick smärtstillande och sammandragningarna gick över. Sedan dess har jag inte haft någon mer blödning men min oro att det skulle vara något som inte är bra finns fortfarande. Vet inte riktigt om jag ska vara glad eller vad jag ska känna. Ska tillbaks på UL på onsdag för att kolla bebis. Då har det gått 1 1/2 v sedan blödningen. Nu håller jag alla tummar och tår. Kommer känna mig lugnare efter onsdag hoppas jag.

Någon som vart med om liknande?!??


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar